Kako mi post pomaga pri težavah s telesno težo? Je uravnavanje telesne teže s postom mogoče?

Če govorim iz svoje osebne izkušnje, je moj odgovor DA. Je mogoče. Mimogrede, ko sem pisal ta prispevek, sem bil peti dan na postu in eden od razlogov, zakaj se redno postim, je tudi vzdrževanje optimalne telesne teže. Prva spodbuda, da sem se žale postiti so bile težave s počutjem in zdravjem, druga spodbuda pa je bila po moji oceni prevelika telesna teža. Za ilustracijo: ob začetku prvega enotedenskega postenja, že kar nekaj let nazaj, sem imel pri 180 cm višine 89,5 kg, sedaj pred začetkom tokratnega posta pa približno 12 kg manj. In pomembno je, da mi teža ne niha veliko. Ni jo-jo efekta, ki ga nekateri tako radi povezujejo z različnimi oblikami hujšanja in tudi posti.
Kaj se dogaja s težo med postenjem?
Pada. Teža, mislim. Pri različnih ljudeh različno hitro in tudi pri isti osebi lahko vsakič drugače. Običajno prva dva dni hitreje, potem se padanje telesne teže upočasni. Na primer, sam sem v prvih dveh dneh tokratnega posta izgubil točno 3 kg, četrti dan pa le še 0,2 kg. Običajno ob tedenskih postenjih izgubim skupno 4 do 5 kg.
Ali potem dosežena nižja telesna teža ob koncu posta tudi obstane?
Običajno ne. Večji delež izgube teže v prvih dveh dneh lahko mirno pripišemo izgubi vode in izpraznitvi črevesa, znižanje teže v naslednjih pa lahko pripišemo predvsem zmanjšanju maščobnih rezerv in kurjenju vsega tistega, kar ne rabimo (odmrle, poškodovane celice, rakave celice,…) Zato je tudi svoj čas prevladovalo mnenje, da enodnevni ali dvodnevni post nima resnega učinka. Kar pa so sodobne raziskave ovrgle in lahko vas potolažim, da je bilo ne tako dolgo nazaj ugotovljeno, da so tudi kratki eno, dvodnevni posti blagodejni in koristni za zdravje.
Približno dva kilograma dobimo hitro nazaj, kar je pa več, je pa povezano s tem, kaj počnemo po postu. Kako se prehranjujemo in kakšne gibalne navade imamo. Mogoče se kdaj kasneje dotaknem tudi področja prehrane in vzdrževanja telesne teže po postu. Skratka, če po postu nadaljujemo z istimi navadami, ki so nas privedle do povišane telesne teže, se bo teža vrnila tja, kjer je bila. V tem primeru pa res lahko govorimo o jo-jo efektu.
,,Resetiranje ,, s postom: Lahko pa se seveda med in po postu odločimo spremeniti škodljive navade v bolj zdrave in potem se bo tudi telesna teža uravnala na vrednost, ki si jo želimo. Ob tem velja pripomniti, da je najlaže začeti spreminjati škodljive navade, tako prehranske, kot druge, prav po postu. To rad primerjam z delovanjem osebnega računalnika. Včasih se zgodi, da se začnejo dogajati motnje v delovanju, vidimo sliko, a na pritiske po tipkovnici ne reagira, ,,se obesi,, kot temu pravim. Sam si pomagam tako, da ga izklopim in ponovno vklopim (ga resetiram) in potem normalno deluje naprej. Ko opazimo, da naše telo ne deluje čisto tako, kot bi želeli, se lahko odločimo za ,,resetiranje,, s postom. Meni je že velikokrat to pomagalo tako kar se tiče uravnavanje telesne teže, kakor tudi splošnega počutja. Preverite sami.

2018-06-03T14:58:02+00:00