Ali ste že slišali za formulo 8/16 ali 9/15?

Ali se vam je že kdaj zgodilo, da čez dan niste imeli časa za hrano (ali pa si ga niste vzeli) in ste se zvečer preveč »napokali« in potem niste mogli spati in ste se zjutraj počutili kot povožen špaget? Ali pa ste pridno jedli zdrav zajtrk, kosilo in večerjo in vas je potem po večerji premamila kakšna pregreha, zaradi katere ste imeli potem še celo noč težave z napihovanjem, vetrovi, tiščanjem itd.?

Midva nimava te »sreče«, da bi lahko jedla karkoli in kadarkoli in da se to ne bi nekje odrazilo. Ali na povečanih kilogramih, ali na slabšem počutju ali na težavah s prebavo ali na vsem trojem. Pa verjetno nisva edina. Zato ni dovolj, da vemo, kakšna hrana je za nas najbolj primerna, ampak je pomembno tudi, kdaj jemo katero vrsto  hrane.

Ali veste, kdaj je najbolje jesti kaj? Najina izkušnja je sledeča: odvisno je od tega, koliko smo stari, kakšno presnovo imamo in ali smo nagnjeni k debelosti. Ker nisva več mladostnika, ker nimava idealne prebave in genov, stalno iščeva načine prehranjevanja, ki bi nama omogočili dobro počutje, veliko energije in dali občutke sitosti. Pa seveda, da kilogrami ne bi kar naprej skakali navzgor.

V zadnjih 10-ih letih sva preizkusila veliko različnih načinov in vrst prehrane. Kar sva na koncu ugotovila, je da se za naju najbolje obnese preprosta formula 8/ 16 ali 9 /15. Torej: jeva 8 – 9 ur na dan, ne jeva 15- 16 ur. Jeva običajno med 8h – 9h zjutraj in 16h  – 17h popoldan. Od 16h ali 17h do 8h zjutraj pa imava post. Kar pomeni, da v tem času pijeva vodo, čaj, žitno kavo, včasih še kaj drugega, če ne gre drugače. Obrokov imava 3 – 5. Zajtrkujeva kot grofa (okoli 8h – 9h), kosiva (12h – 13) kot meščana in večerjava (od 16h do 17h) kot berača. To pomeni: za zajtrke in kosila so ogljikovi hidrati, maščobe, s sadjem in zelenjavo in beljakovinami (prosena kaša, ajdova kaša, riž, krompir, jajca, zelenjava, solate, skuta,…),  večerje – beljakovine z zelenjavo (obogatene solate, juhe, kefir, jajce, zelenjava).

Takšen način prehrane nama ustreza in nama omogoča, da se dobro počutiva, da prebava dobro deluje, da imava dovolj energije in da se ne rediva. Preizkusite še vi.

Formula je res povsem preprosta, a njeno izvajanje je zaradi kolektivnih navad včasih malo bolj zahtevno, posebej, če nismo doma. Doma je to veliko lažje kot v kakšnih hotelih, ki imajo običajno precej zastarele in večinoma nefleksibilne urnike obrokov.

Za prehod na tak način je najbolje, da si vzamete od enega do treh mesecev in da ga izvedete postopoma. Koliko časa boste potrebovali je odvisno od tega, kakšno razmerje med postom (oz. časom, ko ne jeste) in hrano (časom, ko jeste) imate že zdaj in kako so sestavljeni vaši glavni obroki ter kdaj jih imate. Kakšno koli spremembo prehrane je idealno narediti po 3- ali 8-dnevnem postu in po kuri s probiotiki, saj je takrat naše telo najbolj pripravljeno in z lahkoto naredi spremembo…  Čas po postu je idealen za kaj takega… Torej, idealno bi bilo najprej narediti razstrupljanje s postom, nato kuro s prebiotiki in probiotiki in nato postopno uvesti novo formulo (od 10 / 14 do 8 /16). Počutje bo zagotovo odlično. Vabiva vas, da preverite in poročate. Pri nama deluje.

 

 

 

2018-09-04T20:47:00+00:00