Ste že slišali, da obstaja več vrst starosti?

Ko nas nekdo vpraša o starosti, verjetno vsi najprej pomislimo na kronološko starost. Toda ali veste, da sta poleg kronološke starosti zelo pomembni tudi biološka in duševna starost.

Kaj pravi veda o staranju?

Veda o staranju loči tri vrste starosti: kronološko, biološko in duševno starost. Kronološka pomeni, koliko let štejemo, biološka je povezana s tem, kako naši biološki sistemi delujejo, kar pomeni, da smo lahko biološko starejši ali mlajši, kot je naša kronološka starost. Med biomarkerje sodijo npr. aerobna zmogljivost, količina antioksidantov, slušni prag, krvni tlak, uravnavanje količine krvnega sladkorja, količina maščevja, gostota kosti, raven holesterola in lipidov, raven hormonov itd. Za izračun biološke starosti potrebovali vrednosti čim več različnih markerjev, na podlagi katerih bi lahko ocenili biološko starost. Duševna starost pa pomeni, koliko stari se počutimo. Spomnim se, da sem se pri 30-ih počutil že prav star oz. starejši. Medtem ko sem se pri 45-ih počutil prav mladostnega oz. mlajšega. Zanimivo je, da je duševna starost tesno povezana z biološko.

Ali imam vpliv na starost?

Ja, seveda. Največji vpliv imamo na biološko in duševno starost, torej na naše biomarkerje in na počutje. Nanje vplivajo številni dejavniki: od prehrane, gibanja, spanja, miselne naravnanosti, vzorcev čustvovanja, reagiranja, komuniciranja, doživljanja stresa in hitrosti sproščanja, prostega časa, dednosti in še bi lahko naštevali. Gre za sinergijo naštetih dejavnikov, na katere večinoma imamo možnost vplivati. Zelo pomembne so tudi vse pomlajevalne tehnike in načini, ki jih ni malo in nam pomagajo ohranjati naše telo in delovanje mladostno.

Na izboljšanje biomarkerjev po mnenju vrhunskih svetovnih strokovnjakov najhitreje vplivajo različne oblike postenja – npr. že 3-dnevni posti z do 500 ali 600 kcal. Laboratorijske preiskave pred 3-dnevnim postom (s sokovi ali deloma trdo hrano z do 500 ali 600 kcal) in po njem so pokazale pri 12-ih udeležencih naši postov izboljšanje večine merjenih biomarkerjev (npr. krvni pritisk, sladkor, holesterol, IGF-1, količina maščevja itd.). Post je zelo dober in hiter način pomlajevanja, je pa zelo pomembno tudi, kaj delamo po postu…

Torej, koliko ste stari in kaj lahko naredite, da bi bili še mladostnejši?

 

2018-09-27T21:21:18+00:00