Ali ste vedeli, da imamo hormon mladostnega videza?

Ali ste vedeli, da ima vsak hormon mladostnega videza, ki v vseh življenjskih obdobjih vpliva na rast, razvoj in obnovo vseh telesnih tkiv? Gre za rastni hormon, ki uravnava  tudi določene vidike presnove beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob. Ta hormon je ključen za pomlajevanja in dobro počutje.

Izločanje hormona z leti upada

Naravno izločanje rastnega hormona iz hipofize je najbolj intenzivno pri starosti do 20 let, nato pa se količina hormona zmanjšuje od 10-15 % vsako naslednje desetletje. Oseba pri dvajsetih letih proizvede povprečno 500 mcg rastnega hormona na dan, pri osemdesetih letih pa le še 25 mcg. Toda tako velja le, če pasivno opazujemo to dogajanje. Lahko pa je tudi drugače…

Kateri so ugodni učinki delovanja rastnega hormona?

Rastni hormon stimulira rast mnogih tkiv v telesu, saj se pod njegovim vplivom povečuje število celic in tudi njihov volumen (zato je tudi edini hormon, ki dejansko pomlajuje):

  • povečanje sproščanja maščobnih kislin iz maščobnih celic in porabe teh maščobnih kislin za energijo
  • vpliva na uravnavanje krvnega sladkorja
  • povečanje proizvodnje vezivnega tkiva – spodbujanje rasti hrustanca
  • izboljšanje spanja
  • vpliva na lepo kožo
  • poveča telesno in umsko zmogljivost
  • ljudje, ki imajo dovolj rastnega hormona imajo manj srčno-žilnih obolenj,
  • pomaga pri stresu
  • sodeluje s spolnimi hormoni ter pomaga pri izločanju ščitničnih hormonov
  • pomaga razgrajevati maščobo in pozitivno vpliva na debelino kože

Pomanjkanje hormona povzroča

Če je rastnega hormona premalo to vpliva na:
– zmanjšanje mišične in kostne mase
– povečanje količine maščobnega tkiva
– zmanjšanje mišične moči in telesne zmogljivosti
– obolevanje in umiraje  za srčno-žilnimi boleznimi
– postarano kožo
– celulit
– bolečine v sklepih

Ali lahko vplivamo na izločanje rastnega hormona in s tem pomlajevanje organizma?

Dobra novica! Lahko!                                                                                                   

Kljub temu da je prisoten trend upadanja rastnega hormona z nabiranjem let, lahko na ta proces in s tem proces staranja bistveno bolj vplivamo, kot je uveljavljeno splošno razmišljanje.

Naravni načini za izločanje rastnega hormona in za pomlajevanje

Način prehranjevanja Področje prehrane je obširna tema. Iz vidika zagotavljanja pogojev za obnavljanje  in ugoden razvoj organizma moramo s hrano zagotoviti potrebne gradnike (esencialne aminokisline) ter določene vitamine in minerale. V nasprotnem primeru bomo podobni lastniku hiše, ki se je odločil obnoviti hišo. Mojstri so prišli, lastnik jim pa ni zagotovil potrebnega gradbenega materiala za obnovo. Verjetno se boste strinjali, da je pomembno zagotoviti ustrezen in kvaliteten gradbeni material.

– Postenje Med postom, še posebno po 2 ali 3 dnevu se poveča količina izločanega rastnega hormona. V novejšem času je prisotnih vse več vedenj glede kombinacije postenja z nizkim vnosom kalorij in zadostnega vnosa esencialnih aminokislin. Na ta način smo deležni vseh koristi postenja in povečanega izločanja rastnega hormona, hkrati pa je izločena npr. nevarnost upadanja mišične mase.

– Določene vrste vadbe o tem sem pisal že v prispevku tukaj .

– Kvalitetno spanje. V 24-ih urah se ga največ izloči med spanjem in to v nočnem času. Torej znani pregovor, da je treba spati, da bi zrasli, ni iz trte izvit in ima endokrinološko ozadje. Tudi teorija o hujšanju v spanju temelji prav na proizvodnji rastnega hormona. Spanje v dnevnem času v tem smislu ni enako nočnemu spanju. Poskrbeti je potrebno za čim bolj nemoteno spanje vsaj od 22h do 5h ali 6h. Ure spanja pred 24 uro so nenadomestljive.

Torej: V svojih rokah imamo možnosti za spodbujanje hormona mladostnega videza in na nas je, da jih uporabimo.

2018-12-15T09:18:23+00:00