Kako je Mojca iz Dolenjske v dveh mesecih znižala krvni sladkor in izgubila 10 kilogramov

Če bi spoznali Mojco spomladi leta 2017, ko je prvič prišla do mene, bi vam povedala, da ima 104 kilograme, povišan pritisk, holesterol, neurejen diabetes tipa II, napihnjen trebuh, povišano sedimentacijo, da je brez energije, da se slabo počuti itd. Videli bi, da je zabuhla v obraz, da deluje utrujeno in zelo zaskrbljeno.

Konec leta 2018 pa je Mojca nasmejana, polna energije, tehta 81 kilogramov, ima normalen pritisk, urejen krvni sladkor in se dobro počuti. V članku bi vam rad zaupal, kako je Mojca prišla do tega rezultata.

Bilo je že res hudo

Mojca je gospa srednjih let, ki ima svoje podjetje s 3 zaposlenimi, kar pomeni, da je njeno delo stresno in naporno. Posebej naporno je zanjo od januarja do marca, Mojca v tem času dela vse dni v tednu – tudi ob sobotah in nedeljah. Zato so se ji tudi težave običajno nakopičile po novem letu.

Mojca nikoli ni bila suhica, a rediti se je začela dobrih 20 let nazaj pri 30-ih letih, pri 40-ih je imela med 110 in 115 kilogrami. Pri 42-ih je začela hujšati in je shujšala na 85 kg, vendar se ji je teža spet dvignila na 105 kg. Nato je spet hujšala in je prišla na 100 kg. A pojavile so se še druge težave.

Prvi pogovor in različne možne rešitve

Leta 2017, ko je prvič prišla k meni, je imela precej kilogramov preveč (ITM večji od 30) in kup težav, ki sem ji že omenil zgoraj. Bila je brez energije, utrujena in zaskrbljena. Kljub temu, da je uživala več zdravil in da je poskusila že različne metode in načine, so se stvari samo slabšale in stalno se je pojavila še kakšna nova zdravstvena težava.

Z Mojco sva se že takrat pogovorila in predlagal sem ji več različnih metod možnih načinov reševanja njene situacije in tudi, kaj vse bi ji lahko pomagalo. Med drugim sem ji predlagal tudi udeležbo na skupinskem postenju, saj je bilo že veliko primerov ljudi, ki so imeli podobne težave in so se jim po postu vrednosti sladkorja, pritisk, holesterol, … zelo izboljšale ali celo normalizirale.

Tako npr. je 12 prostovoljcev, ki so se udeležili 3,5 dnevnega polovrednega postenja v povprečju shujšalo za 1,7 kg in v povprečju so se vsi merjeni zdravstveni kazalci po postu izboljšali – krvni tlak, glukoza, inzulin, delež HDl holestrola, IGF-1 (meritve so bile izvedene pred postenjem in po njem v enem od laboratorijev).

Postenje – odlična izkušnja

Udeležila se je tudi tridnevnega postenja, po katerem se je sicer odlično počutila in so se kazalniki izboljšali – od teže, sladkorja, pritiska, a po parih mesecih se je spet vrnila v stare kolesnice.  To se je nekajkrat ponovilo.

Posebej kritičen čas zanjo je bil vedno po novem letu, ko je spet imela veliko obveznosti v službi in je delala cele dneve, izpuščala obroke, ali jedla predvsem zvečer, se premalo gibala itd. Njeni zdravstveni kazalniki – sladkor, pritisk so se kljub tabletam spet slabšali, prav tako počutje in učinkovitost. Tudi teža je spet narastla. Vmes je bilo še nekaj preizkušenj in stresnih situacij tako v družini kot v službi. Iz zadnjega izvida pri njeni diabetologinji dne 01. 10. 2018 je bila jasno razvidna zaskrbljenost in nakazano priporočilo, da ,,naj poskusi še z dieto,,.

Zato se je Mojca oktobra 2018 spet odločila za tridnevni post. Na njem je izgubila 2 kilograma, uravnal se ji je pritisk, raven sladkorja se je znižala in počutje se je izboljšalo. Vse, kot je bilo že v preteklosti ob postenjih običajno. Super! A tokrat je bila situacija preresna, da bi se zadovoljila z rezultati tridnevnega postenja. Več o tem tukaj.

8-tedenski program in spremembe

Mojci se je že večkrat v preteklosti dogajalo, da ji je teža padla, potem pa jo je spet dobila nazaj, poleg tega pa se ji je zdaj spet zelo poslabšalo zdravstveno stanje, predvsem sladkor. Glede na to, da se je Mojca med postom in po njem zelo dobro počutila, sem ji predlagal 8-tedenski celostni program, zato da bi ji to pomagalo vztrajati na začeti poti in da se ne bi spet vrnila nazaj na stara pota. Program je vključeval redna tedenska oz. 10-dnevna individualna srečanja, psihološko podporo, poseben prehranski režim, gibanje, spremljanje nekaterih zdravstvenih kazalnikov, nekatere dodatke.

Mojca je iz prehrane izločila sladkor, večino ogljikovih hidratov – kruh, krompir, testenine, žitarice. Gibala se je 5- do 6-krat na teden, uro ali več. Hodila je na aerobiko, ples, tai chi, sprehode, kegljanje…Redna individualna srečanj so bila namenjena podpori, pogovoru, spremljanju počutja in različnih kazalnikov.

Majhen greh vsake toliko

Mojca je v tem času jedla predvsem zelenjavne juhe, zelenjavo, mineštre, stročnice – fižol, leča, solate, smutije (brez banane), jogurt, oreške, jajca, ribe, malo mesa. Imela je 4 manjše obroke, zajtrk, malico, kosilo in mini večerjo. Doma s tem režimom ni imela težave. Največ izzivov je imela, ko je kam šla oz. ko je imela družabne večere z večerjami. Takrat je sicer jedla po 19h, a se je večinoma vzdržala kruha in krompirja in drugih ogljikovih hidratov. Včasih je pojedla tudi kakšno domačo sladico.

Zanimivo je, da ji določene sladkarije (npr. čokolada), brez katerih prej ni mogla, zdaj sploh niso več ustrezale. Okus se ji je zaradi postenja spremenil v bolj zdravega.

Kako je premagala težave med 8-tedenskim programom?

Mojca je bila presenečena, da v tem času, kljub majhnim obrokom, ni bila lačna. Tudi zvečer ni bilo težav oz., drame, kot sama pravi, kljub temu, da je imela zvečer gibalne aktivnosti. Pomagala so ji redna srečanja, predvsem pa to, da program ni temeljil na ustrahovanju in slabi vesti, ampak na spodbudah in temu, da naj v hrani uživa in ima dober občutek, tudi če se kdaj pregreši. Pa se potem naslednji dan vrne na bolj asketsko prehrano. Prej je vedno imela slabo vest in slabe občutke, če je pojedla kdaj pa kdaj kaj, kar ni bilo priporočljivo.

Po dvajsetih letih se je spet slikala v kopalkah

Mojca se je decembra 2018 po dvajsetih letih spet slikala v kopalkah. Kar pomeni, da se spet počuti dobro v svoji koži in se ne sramuje več svojega telesa. Tudi samootoževanja ni več. Zdaj ve, da zmore in da je šlo teh 8 tednov lažje, kot je mislila, da bo šlo. Tudi okolica je sprejela njen nov način in niso ji več prigovarjali z nezdravo hrano. Zelo ji je pomagalo, da so bili občasni prekrški dovoljeni in da ji zato ni bilo treba imeti slabe vesti.

Zgodba v številkah:

  • Višina: 175 cm
  • Teža oktober 2018: 95,7 kg
  • Teža december 2018: 81 kg
  • Krvni sladkor 1. oktober 2018: 8,5
  • Krvni sladkor december 2018: 5,5
  • Konfekcijska številka hlač prej: 44
  • Konfekcijska številka hlač potem: 40-42

Kljub temu, da je Mojca vsake toliko naredila kak majhen greh, pa jo je njena vztrajnost pripeljala do cilja, ki si ga je zadala. Njena zgodba nam je lahko vsem v zgled in spoznanje, da je vse mogoče in da če je uspelo njej, lahko tudi nam. Proces pa seveda še ni končan. Mojca bo morala pri bolj zdravem življenjskem slogu vztrajati vsaj še kakšno leto, da ji bo prišel pod kožo in bo to postalo nekaj trajnega in običajnega. In da bo njeno zdravje na prvem mestu.

Podatki o Mojci so varovani in shranjeni v skladu z GDPR. V kolikor bi kdo želel stopiti v kontakt z Mojco naj se obrne na dih.klanscek@gmail.com

 

O avtorju prispevka: Drago Klanšček se je po delu na vodstvenih položajih v gospodarstvu odločil in ustanovil podjetje DIH, ki že več kot 10 let pomaga ljudem, ki imajo zdravstvene težave, so pod stresom, utrujeni, brez energije k bolj zdravemu in zadovoljnemu življenju.

Drago se je za spremembo svoje poklicne poti odločil, ker je imel sam več težav od težave s prebavo, napihovanjem, bolečinami v križu itd., ki jih je uspešno rešil in nato pomagal že več kot 2500 ljudem, ki so se podobno kot on znašli na razpotju in so se odločili vzeti življenje in zdravje v svoje roke.

2019-01-29T10:23:11+00:00