Ali poznate polnovredni post?

Ste že slišali za polnovredni post? Gre za novo obliko postenja, ki jo je poimenoval dr. Iztok Ostan leta 2011. Polnovredni post v nasprottu s postenjem z vodo, o katerem smo že pisali tukaj; vključuje grobo mlete, pretežno zelenjavne smutije ali zelenjavo v različnih oblikah in redke zelenjavne juhe, z različnimi dodatki, ki jih bomo bolj podrobno opisali v nadaljevanju. Za polnovredni post je značilno, da posebna priprava nanj ni potrebna, niti uvajanje po postu v hrano, saj lahko uživamo do 500 (ženske) ali 600 kcl (moški) v obliki zelenjave in manjšega deleža sadja in maščob. Čiščenje črevesja v tem času ni nujno, razen, če se izločanje ustavi. Poleg sadja in zelenjave se uživajo dodatki za makrostrukture in polnovredno prehranjenost. Makrostrukture so snovi, ki tvorijo velik delež celic oziroma organizma. V celicah sta največji makrostrukturi voda (70%) in beljakovine (18%), zunaj njih pa so makrostruktura, ki aktivno sodeluje v regeneraciji, dobre črevesne bakterije. V črevesju imamo desetkrat več mikrobov, kot je vseh naših celic. Ko smo izčrpani ali ostareli, je potrebno regenerirati oboje: tako mikrostrukture kot makrostrukture. A ker makrostrukture predstavljajo večji del celic in s tem pomemben delež organizma, so učinki njihove regeneracije praviloma vidni mnogo hitreje, kot če poskrbimo le za regeneracijo mikrostruktur.
Zato dr. Ostan priporoča dodatek beljakovin tipa OKA z 99 % izkoristkom, ekološko pridelanega probiotika, mineralnega prahu s skrajno antioksidantsko močjo in maščobo za možgane v obliki srednjeverižnih trigliceridov. Dr. Iztok Ostan zagotavlja, da na ta način omogočimo telesu popolno prehranjenost in ohranimo učinke postenj oz. kalorične restrikcije.
Omenjeni dodatki, ki jih priporoča dr. Ostan so preverjeno varni. Na temo beljakovin tipa OKA, ki jih priporoča dr. Ostan obstaja 24 strokovnih člankov zdravnikov, ki dokazujejo njegovo varnost in učinkovitost. Mineralni prah FHES ustvarja vodo s skrajno antioksidantsko močjo. Vsa voda v našem okolju, tudi najboljša izvirna voda, je oksidirana. Telo mora za normalno delovanje navadno vodo predelati v živo, antioksidantsko, pri čemer se precej namuči. Obstaja 11 znanstvenih člankov, ki potrjujejo varnost in učinkovitost mineralnega praha FHES. Za probiotike EM ni študij o varnosti in učinkovitosti, saj je to pri probiotičnih živilih težko preveriti. So pa certificirano biološko pridelani. Dr. Ostan jih je uvrstil v svoj sistem, ker so se v njegovih večletnih preizkušanjih pokazali kot zelo učinkoviti: neprijeten vonj blata, ki je pomemben kazalec neuravnoteženosti črevesne flore, odpravijo lahko že v nekaj dneh, njihova praktična uporaba pa ni pokazala morebitnih negativnih stranskih učinkov . Tako učinkovitega uravnoteženja črevesne flore ne dosežemo z nobenim tradicionalnim probiotičnim živilom.
Dr. Ostan uporablja prehranska sredstva, ki so po znanstvenih izsledkih oziroma po njegovem védenju najboljša. Ne gre torej le za prehranjevanje makrostruktur, pač pa za optimizacijo prehranjenosti makrostruktur z izbranimi prehranskimi sredstvi izjemne kakovosti, ki je mogoča šele od konca prejšnjega oziroma začetka našega tisočletja.
Slovenske izkušnje s polnovrednim postenjem
Dr. Ostan se s svojimi bližnjim že od leta 2001 posti enkrat tedensko. Na začetku je bilo to z redkimi sokovi, z beljakovinami tipa OKA in mineralnim praškom FHES. Kasneje so vpeljali smutije, probiotik in 500 do 600 kclj. V letu 2016 pa smo v Kriški vasi (postenjedih.si) začeli tudi s skupinskim polnovrednim postom in meritvami nekaterih ključnih kazalnikov, na katere vpliva post. Pri dvanajstih prostovoljcih, ki so opravili meritve v laboratoriju pred polnovrednim postenjem in po njem, se je pokazalo, da že 3,5 dni polnovrednega postenja (torej z dovoljenimi 500- 600 kclj in opisanimi dodatki) ugodno vpliva na vse merjene kazalnike. Tako so udeleženci shujšali v povprečju za 1,7 kg, v povprečju se je znižal krvni tlak, raven holesterola, znižala se je raven glukoze, inzulina in tudi IGF-1. Velika večina – 83,4 % je polnovredni post opravila z lahkoto, 72, 8 % tistih, ki so že imeli izkušnje s postenjem, jih je ocenilo, da lažje kot klasični post.

Kombinacija klasičnega postenja in dodatkov
Za vse, ki še vedno prisegate na klasični post pa je na voljo poleg klasičnih postov tudi možnost klasičnega posta z zgoraj omenjenimi dodatki t.i. klasični polnovredni post. Pri tem se ohranijo vsi koristni učinki klasičnega postenja. Hkrati se uživajo dodatki, ki skrbijo za našo popolno prehranjenost tudi v tem času.
Vse oblike postenj so na voljo na postenjedih.si

2019-04-23T17:14:14+00:00